istoric astra fAstra F a debutat în anul 1991 ca succesor al lui Kadet E. O data cu acest model, Opel a adoptat numele Astra, nume care fusese utilizat pana atunci de către Vauxhall pentru Kadett D şi E. Au fost oferite o varianta de Hatchback in trei sau cinci uşi, un Saloon (sedan), si un Estate (wagon), cunoscut sub denumirea de Caravan. Bertone a proiectat şi construit în Italia, o varianta Cabriolet. Aceasta masina a fost comercializata, intre 1998 si 2002, in Europa Centrala si de Est, precum si in Turcia sub numele de Astra Clasic. Astra F a iesit definitiv din productie in 2002.

Acest model a fost lansat in Africa de Sud in 1992, unde a fost produs sub licenta de catre Delta. Cu toate acestea, numele de Kadett a fost reţinut pentru Astra hatchback până în 1999. In Afica de sud Astra a avut o motorizare de 2,0 L turbocharged numit 200tS care a fost produs în număr redus în ambele variante sedan şi hatchback. Motorul (C20LET) de pe 200tS a fost imprumutat de la Calibra 2.0 L turbo 4wd vanduta pe pieta Europeana , dar inginerii au modificat cutia de 6 viteze conceputa pentru o tractiune integrala in tractiune doar pe fata, ceea ce a facut ca acest model sa fie unicat. Ca o curiozitate a pietei Sud Africane, Kadett si Astra au castigat tilul de ‘masina a anului’, in doi ani consecutivi 1993 si 1994, desi erau 2 versiuni ale aceleiasi masini. Nomenclatoarele din Africa de Sud contin norme in decilitri si deaceea modele de Astra si Kadett, vandute aici, se numeau 140, 160i, 180i si 200i.

De asemenea, Astra a devenit disponibil în Australasia sub licenta Holden, în primul rând în Noua Zeelandă în 1995, apoi în 1996, Australia. Primele modele au foat importate din UK dar ulterior au fost importate din Belgia.

Astra F a fost produsa in 2 varinate, a doua varianta fiind lansata in 1995, o data cu lansarea noilor motoare Ecotec. Pentru o scurta perioada de timp a fost vanduta o varianta care continea piese de pe ambele modele Astra F. Aceasta varianta a folosit toate noutatile aduse de noua generatie de motoare Ecotec, dar si multe piese care ramasesera de la vechiul model. Principalele diferente intre cele doua modele de Astra F se refera la modificari ce tin de designul exterior, dar si aparitia unor noi modele de echipare.

In afara de modelul 200tS care a fost vandut doar in Africa de Sud, un alt model de top a fost GSi — un motor 2.0L 16v cu injectie de benzina multipunct, ce dezvolta o putere de 147 cp (110 kW), disponibil doar in varianta de 3 usi. Acest model avea interior si exterior concepute in stil sport. Astra F GSi a fost modificat de asemene in 1997, montanduse un motor de o putere mai mica dar din moderna gama ‘Ecotec’.