Alternator Opel Astra F
 

Schimbarea rulmentilor unui alternator este o operatiune pe care oricare dintre noi o poate face, cu un minim necesar de scule. In principiu, se demonteaza alternatorul de pe masina, se desface, se scot rulmentii vechi, se monteaza cei noi, se asambleaza alternatorul si se monteaza pe masina. Pare foarte simplu, dar hai sa vedem care sunt mai exact pasii.

 

Ce trebuie sa faceti pentru a demonta alternatorul de pe masina:
1. Scoateti bornele bateriei.
2. Desfaceti furtunasul numerotat cu 1 , piulita de la tamponul de prindere al filtrului 2, furtunele de admisie a aerului rece si cald 3 si 4 , piulita tamponului de prindere 5 (care la mine este rupt), colierul racordului de aer 6, si scoateti carcasa filtrului de aer de pe masina.
3. Cu o cheie de 15 rotiti de surubul de prindere al rolei intinzatoare in sensul acelor de ceasornic, pana cand rola slabeste cureaua si aceasta poate fi scoasa de pe fulia alternatorului.
4. Desfaceti cele 2 fire din spatele alternatorului, unul cu cheia de 13 si unul cu 8.
5. Cu o cheie de 13 desfaceti cele 2 suruburi care prind alternatorul in partea superioara, si cu 2 chei de 15 surubul din partea inferioara.

Odata desfacut, puteti merge cu alternatorul la bancul de lucru, ideal ar fi sa aveti si o menghina.
alternator astra f

Se continua cu desfacerea alternatorului si schimbarea rulmentilor urmarind pasii de mai jos:
1. Pentru demontarea alternatorului se desfac cele 4 suruburi din fata cu o cheie torx pe care eu nu am avut-o si am improvizat cu o tubulara 1/4.
2. Cu un ciocan de plastic sau de lemn ciocaniti capacul din fata. Daca se incapataneaza sa nu iasa, treceti la ciocanul de fier, dar ciocaniti cu grija ca se sparge foarte usor.
3. Rotorul iese odata cu capacul din fata si pentru a le separa trebuie sa desfacem fulia. Puteti prinde rotorul intr-o menghina (daca aveti), fara sa strangeti prea tare. Nu prindeti de fulie ca se stramba foarte usor. Eu nu am avut menghina si am blocat rotorul de capac apoi am desfacut piulita care fixeaza fulia cu o cheie tubulara de 24.
4. Daca nu aveti o presa pentru scoaterea rotorului, bateti cu o bucata de lemn in axul rotorului pana cand iese de pe rulment.
Initial rulmentul este incastrat in capac. Acesta are un guler care vine peste camasa exterioara a rulmentului, cred ca este turnat direct pe rulment. Acest guler trebuie spart pt ca altfel nu iese rulmentul. La nemti poate se schimba cu tot cu capac, dar noi mai ne carpim asa cum putem.
5. Rulmentul nou se preseaza in capac sau puteti sa il bateti (neindicat) cu ajutorul unei tevi care sa se potriveasca pe camasa exterioara a rulmentului.
6. Rulmentul din spate se poate scoate doar cu ajutorul presei.
7. Rulmentul nou din spate se introduce pe ax prin presare sau bataie (neindicat) cu o teava potrivita pe diametrul interior al rulmentului, dupa care se introduce si saiba prin aceeasi metoda.
Asamblarea si montarea alternatorului pe masina se face in ordine inversa demontarii.

Desi schimbatul rulmentilor nu afecteaza cu nimic incarcarea alternatorului (exceptand cazul in care alternatorul era blocat), la final se verifica incarcarea cu un multimetru:
incarcare alternator astra f

Pentru mai multe detalii si poze explicative puteti citi tutorialul complet Cum sa schimbi rulmentii de la alternator. Tot pe astraclub.ro puteti comenta, pune intrebari sau sa ii multumiti autorului acestui tutorial: PZS.

Categories: Tutoriale Astra F

Comments are closed.