istoric astra fAstra G a fost lansat in Europa in anul 1998. A fost disponibila in varinata Hatchback cu 3 sau 5 usi, Saloon in 4 usi si doua variante speciale: Astra Coupé si Astra Cabrio, ambele proiectate si construite de Bertone. Astra G s-a bucuart si de introducerea unui motor pe GPL. Sasiul a fost modificat de Lotus si a stat la baza unui model compact de 6 locuri MPV, numit Opel Zafira.

Dupa lansare modelului Astra H, fabricarea modelului Astra G a continuat in fabrica Gliwice din Polonia si a fost redenumit Astra Clasic, dupa cum s-a intamplat si cu modelul anterior. In afara pietei Europene, acest model a fost vandut si in Australia si Noua Zeelanda ca Holden Astra Classic, pana a fost inlocuit de Holden Viva in 2006.

Astra G continua ca model local Chevrolet Astra in Brazilia. A suferit un facelift in 2003, si este vandut in Brazilia si alte piete din America de Sud. In Brazilia, Astra G ramane din 1999 ca lider de vanzari in segmentul sau. Motorul GM in varianta braziliana de 2.0 8v cu injectie multipunct care echipeaza Astra se bucura de tehnologia ‘flexpower’, care permite motorului sa functioneze atat cu benzina cat si cu combustibili de tip alcool, si produce 121/127 cp @ 5.200 rpm.

O versiune taxi a modelului brazilian, cu un motor diesel, este vanduta in Chile ca Chevy Taxi, iar intr-o varianta mai puternica este vandut ca Chevy Urban

In 2004, un joint venture intre GM si Rusia numit GM-AvtoVAZ, lanseaza Chevrolet Viva, un model de astra G in 4 usi. Aceste model este vandut prin intermediul dealerilor Chevrolet, in timp ce dealeri Opel vand noul model Opel Astra H.

 

Bertone – proiecteaza Astra Coupé Turbo

Astra Coupe Turbo mostenirea de inalta performanta a Astra care include modelul Astra GSi si modelul Astra GTE fabricate intre anii 1992 si 1998. Astra ‘rally kit car’ a adus producatorului Vauxhall titlul de producator al anului in raliul Mari Britanii din 2000. Modelul de serie Coupe Turbo are un pret de £18,995, si este cel mai puternic model Astra.

Un nou model turbo-charged de 2.0 litri 16v, modificari minore aduse sasiului, cat si modificari de design interior si exterior, diferentiaza Astra Coupe Turbo de restul gamei Coupe.

Ca si alte modele de Astra Coupe, modelul Turbo este construit de Bertone in Italia. Productia totala de Coupe pentru primul an a fost de aproximativ 30,000, din care 5500 ajung in UK. Din acestea 20% vor fi vandute in varianta Turbo.

Performantele modelului Astra Coupe Turbo se datoreaza unui motor proiectat special pentru acesc Coupe si care ulterior a fost folosit si pe alte modeluri performante, cum au fost: VX220 Turbo, Zafira GSI si Astra GSI. Acest motor pe benzina pleaca de la un ECOTEC de 2.0 litri I4 16v 136HP, care a fost disponibil pe Astra hatchback si Vectra. Multe din componentele modelului original au fost pastrate fiind aduse doar mici modificari.

Cu toate acestea systemul de supra alimentare turbo este modificat complet si a adus o cresterea a puterii pana la 190HP, ceea ce face ca aceasta masina sa ajunga la 100km/h in doar 7 secunde si sa atinga o viteza maxima de 245 km/h.

Acest motor turbo dezvolta o putere de 190 HP la 5400 rpm si un cuplu maxim de 250 Nm pe o plaje cuprinsa intre 1950 rpm si 5300 rpm. In ciuda acestor performante acest motor are un consum mediu de aproximativ 7,5 l la o 100 de km

Astra Coupe Turbo este echipat cu numeroase echipamente de siguranta inclusiv ABS si TC integral. ABS include si un control electronic al distributiei fortei de franare, iar TC-ul controleaza atat motorul cat si sistemul de franare.

Sistemul de franare a fost conceput astfel incat Astra Coupe Turbo sa aiba performante maxime pe drum, folosind discuri de frana fata ventilate (de 308mm).