Mentionez ca ce am facut este stict pe raspunderea mea!

Cand era motorul in sarcina am auzit un rateu , apoi masina nu mai tragea ca inainte , relnatiul il tinea dar nu mai accelera ca inainte. Parca mergea doar in trei cilindrii. In scurt timp mi s-a aprins si becul de la martorul de noxe care clipea cand trageam mai tare de masina.

Am dus masina la diagnosticare si au constatat ca bobina nu imi mergea pe cilindrul 2. Diagnosticarea m-a costat 140 lei si bobina (modulul de aprindere) la ei ma costa 1000 lei.
Apoi am citit posturile voastre legate de bobina de inductie etc. si am facut si eu testul ala pe care l-ati postat pe forum, adica: am dat capacul cu ecotec la o parte, am scos mufa de la bobina, am desfacut suruburile , am scos bobina, am bagat din nou mufa, am infipt in ea 4 bujii care stiam ca merg, le-am legat intre ele cu o sarma pe care am legat-o la un capat la masa, apoi taica-meu a dat la cheie cateva secunde, am observat care bujie nu facea scanteie – deci, bratul ala al bobinei era defect.

Am scos bobina de tot, am scos mansonul de cauciuc de pe bratul respectiv al bobinei prin tragere, am observat ca pe langa linia de turnare a izolatorului(ebonita) de sub manson , era o depunere de carbon ca o murdarie, sub care era o crapatura fina. La capetele crapaturii am dat niste gauri (o gaura la fiecare capat) cu un burghiu f fin, iar intre gauri pe crapatura am facut un sant pe tot parcursul crapaturii cu varful unui cutter.
Eu in santul acela si in gauri am pus niste bucatele de banda de teflon cat sa refaca defectul pe care l-am facut. Am pus pus mansonul de cauciuc la loc pe brat cu mare grija pt ca bucatile de teflon sa nu iasa din gaurile si santul pe care l-am facut.
Apoi am pus bobina la loc, am conectat mufa, am dat la cheie, am lasat masina la relanti 1-2 minute. Apoi am incercat masina , totul mergea perfect. Am facut deja cred vreo 500 km de cand am facut reparatia asta si nu s-a intamplat nimic, totul merge OK.

Pentru mai multe detalii si poze explicative puteti citi tutorialul complet Bobina Inductie Defecta – Rezolvare. Tot pe astraclub.ro puteti comenta, pune intrebari sau sa ii multumiti autorului acestui tutorial: icmarinescu.

Categories: Tutoriale Astra H

Comments are closed.