• Sportiv: aspectul sculptural şi dinamic denotă agilitatea la manevrare
  • Caracter practic de primă clasă: funcţii de calitate premium pentru compartimentul de bagaje
  • Gamă amplă: motorizări extinse, îmbunătăţite prin tehnologia Start/Stop

Posted Image

Bucureşti. Noul Astra Sports Tourer aduce stil, caracter practic şi tehnologiile ecologice în segmentul de autovehicule station wagon compacte, oferind proprietarilor posibilitatea de a combina utilitatea profesională şi personală într-un singur autovehicul.

Cu acelaşi ADN Opel în materie de design şi denumirea de Sports Tourer ca şi perechea sa mai mare Insignia, modelul Astra Sports Tourer prezintă, de asemenea, o concentrare similară pe calitate şi funcţionalitate de primă clasă. Forma sculptată adăposteşte un habitaclu cu toate atributele aclamate pe scară largă ale modelului Astra hatchback, adăugând în acelaşi timp ample capacităţi de încărcare. Designul portbagajului, eficient din punct de vedere al spaţiului, asigurând un impresionant volum de încărcare de până la 1.550 de litri, este completat de funcţii premium inteligente precum noile scaune spate FlexFold – un sistem care pliază scaunele spate la o apăsare de buton.

Aspectul atletic al modelului Astra Sports Tourer este susţinut de o experienţă de conducere la fel de atletică. Noul station wagon beneficiază de aceeaşi suspensie spate inovatoare şi acelaşi şasiu mecatronic FlexRide ca şi colegul său hatchback. Alte dotări de prim rang în clasa sa, precum iluminarea frontală adaptivă AFL+ şi scaunele faţă ergonomice aprobate de medici, adaugă confort şi siguranţă.

O gamă amplă de sisteme de propulsie ce cuprinde nouă motorizări cu consum eficient asigură o putere între 70 kW/95 cp şi 132 kW/180 cp. Tehnologia economică Start/Stop va fi introdusă mai întâi la motorul 1.3 CDTI (70 kW/95 cp) la începutul anului viitor, având emisii de CO2 reduse, de 109 g/km.

În afară de reducerea cheltuielilor pentru carburant, inginerii Opel sunt lideri în domeniu în minimizarea costurilor de reparaţii pentru daune survenite în urma impacturilor la viteză redusă – cele mai frecvente, conform companiilor de asigurări. Drept urmare, noii proprietarii Astra se pot aştepta să plătească printre cele mai reduse prime de asigurare anuale din acest segment.

Opel a fost printre primii producători de autovehicule din Europa care au introdus o caroserie station wagon la începutul anilor 50. Noul Astra Sports Tourer valorifică acum peste 50 de ani de expertiză Opel în proiectarea şi construirea de autovehicule station wagon.

Astra Sports Tourer va profita de impulsul generat de succesul remarcabil de vânzări al partenerului său, modelul hatchback, pentru care până în prezent s-au înregistrat aproape 200.000 de comenzi. În ultimii ani, aproximativ 25 de procente din toate autovehiculele Astra vândute în Europa au fost modele station wagon.

Conceput şi dezvoltat la Centrul Internaţional de Design Tehnic al Opel din Rüsselsheim, Germania, Astra Sports Tourer va fi construit la unitatea de producţie a companiei din Ellesmere Port, Marea Britanie.

Noul limbaj de design de la Opel debutează în clasa de modele station wagon compacte

Astra Sports Tourer preia acum noul şi incitantul limbaj de design Opel – măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană – aducându-l în segmentul de autovehicule station wagon compacte. Concepută în paralel cu modelul hatchback, varianta station wagon are identitatea sa proprie. Proporţiile atletice de autovehicul „close-coupled” îi conferă o prezenţă unică, acesta fiind mult mai mult decât o simplă versiune station wagon a modelului hatchback.

De la montanţii B în spate, caroseria este complet nouă. Caracterul atletic al modelului Astra Sports Tourer este ilustrat de linia unică a geamului care se îngustează spre montantul D şi de linia pronunţată a aripilor, care culminează cu blocurile optice spate late şi sculptate, care conferă un aspect de musculatură tonifiată.

Imaginea elegantă este accentuată de barele de acoperiş lungi, subţiri, care se îndreaptă lin spre spoilerul de acoperiş lat, integrat în partea superioară a hayonului. Unghiul său ascuţit ajută la crearea unui profil dinamic care se află în echilibru perfect cu stilul impetuos al părţii frontale. Motivul tăişului, tipic pentru Astra, sculptat în partea laterală înainte de roţile spate, contribuie la senzaţie de mişcare.

Compartiment pentru bagaje spaţios cu funcţii uşor de utilizat regăsite la modelele premium

Posted Image

Caroseria elegantă şi stilată adăposteşte o podea de încărcare surprinzător de spaţioasă. Adânc şi plan în lateral, portbagajul cu covor montat pe întreaga suprafaţă nu prezintă niciun colţ care să limiteze spaţiul sau proeminenţe ale pasajelor roţilor din spate.

Astra Sports Tourer este primul station wagon compact în afară de segmentul premium care oferă o funcţie de pliere a scaunelor cu comandă de la distanţă. Această facilitate ergonomică oferită de scaunele spate FlexFold permite mărirea capacităţii de încărcare de la 500 la 1.550 de litri, apăsând pur şi simplu un buton. Acesta eliberează şi coboară automat fiecare secţiune a banchetei rabatabile fracţionat 60/40. Nu mai este necesar să înconjuraţi autovehiculul pentru a coborî separat fiecare spătar. Inginerii Opel au proiectat, de asemenea, sistemul să funcţioneze fără să trebuiască să îndepărtaţi mai întâi centurile de siguranţă de pe spătar. Cu spătarele pliate, podeaua de încărcare se extinde până la impresionanta valoare de 1.835 mm – cu 28 mm mai mult decât la actualul Astra Station Wagon.

Oferind un capac pentru portbagaj manevrabil în două mişcări, Astra Sports Tourer se alătură autovehiculelor compacte premium. Capacul cu acces uşor glisează în sus şi într-o parte printr-o simplă apăsare, pentru a depozita şi îndepărta articole mai mici. Pentru încărcături mai mari, capacul este retractat complet în casetă, cu o manevră rapidă, oprindu-se lin. Atunci când nu este necesar, întregul ansamblu poate fi îndepărtat uşor şi depozitat sub podeaua de încărcare a portbagajului.

Dotările opţionale versatile includ:

  • O căptuşeală pentru portbagaj personalizată, pliabilă, care protejează covorul de pe podeaua portbagajului, deschizătura hayonului, bara de protecţie din spate şi spătarele pliate ale scaunelor.
  • Sistemul de depozitare adaptabil FlexOrganizer de la Opel, care constă în plase şi dispozitive de separare care permit proprietarilor să personalizeze configuraţia spaţiului de încărcare.
  • O nouă generaţie a inovatorului suport de biciclete integrat FlexFix de la Opel va fi disponibilă, de asemenea, anul viitor

Întrucât este foarte posibil ca Astra Sports Tourer să tracteze remorci, sistemul electronic de asistenţă la stabilizarea remorcii (TSA) de la Opel este activat atunci când pe autovehicul se montează un cârlig de remorcare aprobat de Opel. Această funcţie sofisticată de siguranţă utilizează sistemul standard de Control Electronic al Stabilităţii pentru a contracara orice instabilitate care poate surveni la tractarea unei remorci sau rulote.

Habitaclul sculptat oferă cele mai apreciate spaţii de depozitare din clasa sa

Posted Image

Astra Sports Tourer beneficiază de acelaşi interior sculptat armonios, de înaltă calitate, întâlnit prima dată la modelul hatchback. Bordul curbat se arcuieşte în jurul cabinei spre partea superioară a ornamentelor portierelor, creând o ambianţă caldă şi primitoare.

Senzaţia de spaţiu şi dinamism este subliniată suplimentar de o consolă centrală elegantă, montată în unghi ascuţit, care se întinde de la panoul de instrumente până la schimbătorul de viteze. Detaliile de decor – precum inelele, comenzile şi cadrul consolei centrale cromate – se combină cu utilizarea materialelor plăcute la atingere şi a iluminării ambientale subtile şi calde pentru a crea o imagine de înaltă calitate.

Sunt disponibile patru niveluri de echipare pentru interior. Varianta Cosmo introduce acum un nou interior, cu culori calde şi atmosferă elegantă, utilizând cacao în diferite nuanţe ca alternativă la negru.

Habitaclul este la fel de practic pe cât este de elegant. Niciun alt station wagon compact nu oferă atât de mult spaţiu interior de depozitare accesibil – 25 de litri în total, de două ori mai mult decât în versiunea actuală. În prezent, modelul station wagon prezintă numeroase spaţii de depozitare intuitive, inclusiv buzunare pe portiere care pot susţine sticle mari, de 1,5 litri, o consolă centrală deosebit de adaptabilă care permite multe configuraţii, un torpedo de dimensiuni normale şi un sertar de depozitare pe partea şoferului.

Confort la rulare de primă clasă pe distanţe lungi

Mulţi şoferi Astra Sports Tourer vor utiliza autovehiculul pentru călătorii de serviciu zilnice, precum şi pentru ieşiri private/cu familia în week-end şi se estimează că vor avea un kilometraj mult mai mare decât distanţa anuală obişnuită acoperită de şoferii europeni. Pentru a optimiza confortul şi siguranţa pe distanţe lungi, Astra Sports Tourer oferă mai multe dotări cheie.

Scaunele faţă prezintă cea mai bună gamă de reglaje pe lungime din domeniu, iar clienţii pot alege, de asemenea, singurele scaune faţă ergonomice din acest segment care sunt certificate de experţii independenţi în sănătatea spatelui de la organizaţia germană Aktion Gesunder Rücken („Acţiune pentru un spate sănătos”, cunoscută sub denumirea de AGR).

Confortul şi siguranţa la rulare sunt sporite cea mai recentă invenţie Opel, a treia generaţie a sistemului de iluminare frontală adaptivă (AFL+). Aceasta oferă până la nouă funcţii de iluminare, care sunt activate automat pentru a se adapta profilului rutier predominant şi condiţiilor de conducere. În plus, camera video Opel Eye, un sistem care alertează şoferul faţă de prezenţa anumitor semne de circulaţie şi transmite un avertisment dacă autovehiculul depăşeşte neintenţionat banda de deplasare – un sistem deosebit de sigur în timpul călătoriilor lungi. Ambele tehnologii avansate sunt premiere Opel în segmentul compact.

Agilitate la manevrare şi un şasiu revoluţionar

Posted Image

Astra Sports Tourer moşteneşte configuraţia şasiului şi toate caracteristicile rafinate de conducere dinamică ale modelului Astra hatchback. Puntea spate beneficiază de o combinaţie inovatoare şi unică dintre un arbore compus şi un braţ Watt. Conceptul ingenios, care economiseşte spaţiu susţine forţele laterale în timpul virajelor, pentru a conferi o manevrabilitate dinamică şi agilă fără a face compromisuri în materie de stabilitate sau confort.

Comportamentul şasiului poate fi îmbunătăţit suplimentar prin sofisticatele suspensii adaptive FlexRide. Acestea utilizează tehnologia şasiului mecatronic, integrând funcţiile mecanice cu comenzile electronice, fiind o adevărată raritate în segmentul compact.

FlexRide se adaptează continuu la modificările condiţiilor de drum şi ale stilului de conducere. În modul Standard complet adaptiv, acesta oferă întreaga gamă de reglări disponibile. În modurile Sport şi Tour, selectate de şofer, sistemul aplică cea mai sportivă, respectiv cea mai confortabilă gamă de setări. În plus, modul Sport permite obţinerea unor reacţii mai rapide din partea acceleraţiei şi a sistemului de direcţie – precum şi gestionarea transmisiei automate.

Gamă extinsă de sisteme de propulsie: emisii CO2 reduse până la 109 g/km

Gama extinsă de sisteme de propulsie Astra Sports Tourer cuprinde patru motoare diesel, cinci motoare pe benzină şi un motor LPG, oferind o putere de la 70 kW/95 cp la 132 kW/180 cp.

Gama de motoare diesel include unităţile de 1,3, 1,7 şi 2,0 litri, toate dotate cu tehnologie common-rail, injecţie multiplă de carburant, turbocompresor cu geometrie variabilă (VGT) şi un filtru de particule ce nu necesită întreţinere. Toate întrunesc normele Euro 5.

Tehnologia Start/Stop introdusă recent la modelele Opel Corsa va fi disponibilă la începutul anului viitor pentru Astra 1.3 CDTI (70 kW/95 cp). Aceasta va asigura o economie de carburant remarcabilă, de doar 4,1 l/100 km în ciclul combinat şi va genera emisii de CO2 de doar 109 g/km.

Unitatea CDTI de 1,7 litri este disponibilă cu două setări, asigurând o putere de 81 kW/110 cp şi un cuplu de 260 Nm sau o putere de 92 kW/125 cp şi un cuplu de 280 Nm. Ciclul combinat este în ambele cazuri de 4,5 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 119 g/km.

Cel mai performant motor al gamei, CDTI de 2,0 litri este acum disponibil împreună cu o gamă de transmisii manuale sau automate cu şase viteze. Având o putere de 118 kW/160 cp şi un cuplu generos de 350 Nm de la o turaţie de doar 1.750 rpm, acesta accelerează de la zero la 100 km/h în mai puţin de zece secunde. Consumul în ciclul combinat cu o transmisie manuală este de 5,1 l/100 km, cu emisii de CO2 de 134 g/km.

Gama de motoare pe benzină cuprinde unităţile de 1,4 şi 1,6 litri, fiecare cu aspiraţie naturală şi turbocompresor, cu o putere între 74 kW/100 cp şi 132 kW/180 cp. Sincronizarea continuu variabilă a supapelor, atât pe partea de admisie cât şi pe partea de evacuare, este disponibilă pentru toate motoarele cu excepţia unităţii turbo de 1,6 litri.

Odată cu această nouă generaţie a modelului Astra a fost introdusă o unitate pe benzină turbo de 1,4 litri, complet nouă. Sunt disponibile acum două puteri. Versiunea de 103 kW/140 cp a înlocuit-o pe cea precedentă de 1,8 litri cu aspiraţie naturală şi o putere similară. În concordanţă cu strategia Opel de reducere a cilindreei, aceasta permite o economie de carburant de aproape 15 procente, precum şi generarea unui cuplu mărit cu 14 procente la un consum combinat de doar 6,1 l/100 km. Este disponibilă cu transmisii manuale sau automate de şase viteze. Noua versiune de 88 kW/120 cp debutează în gama Astra din anul 2011 cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte şi are un consum mediu de carburant de 6,1 l/100 km.

Unitatea de bază de 1,4 litri cu aspiraţie naturală dezvoltă 74 kW/100 cp şi are un consum de carburant excepţional în ciclul combinat, de 5,9 l//100 km şi 139 g/km de CO2. Unitatea de 1,6 litri cu turbocompresor şi putere de 132 kW/180 cp şi un cuplu de 230 Nm este cea mai performantă din gama de motoare pe benzină.

Cutiile de viteze manuale cu şase trepte de viteză sunt dotări standard în combinaţie cu motoarele pe benzină 1.4 Turbo şi 1.6 Turbo, precum şi cu unităţile 1.7 şi 2.0 CDTI. Motoarele de 1,4 şi 1,6 litri cu aspiraţie naturală şi motoarele turbo diesel de 1,3 litri sunt disponibile cu transmisii cu cinci trepte de viteză. O transmisie automată complet nouă, cu şase trepte de viteză este disponibilă opţional cu motorul de 1,6 litri cu aspiraţie naturală, 1.4 Turbo (103 kW/140 cp) şi 1.6 Turbo, toate pe benzină, precum şi cu 2.0 CDTI.

Costurile totale de mentenanţă sunt cele mai bune din clasa sa, ceea ce face din Astra Sports Tourer modelul station wagon preferat

Modelul Sports Tourer reprezintă o variantă convingătoare pentru parcurile auto, estimându-se că acest gen de vânzări vor depăşi 50 de procente din total pe pieţe ca Germania. Acest station wagon compact poate servi ca un cal de povară adaptabil, de cursă lungă în timpul săptămânii şi devine un autovehicul de familie încăpător şi elegant în week-end-uri.

Întrucât costurile de proprietate sunt importante, inginerii şi designerii Opel s-au concentrat pe menţinerea la un nivel scăzut a costurilor de reparaţii în caz de accident. Deşi majoritatea coliziunilor se produc la viteze relativ scăzute, acestea provoacă de obicei deteriorarea costisitoare a caroseriei şi a componentelor. Avantajul competitiv cheie al modelului Astra Sports Tourer îl reprezintă designul barelor sale de protecţie, precum şi caroseria faţă şi spate: costuri scăzute de reparare înseamnă prime de asigurare scăzute şi economii care se pot ridica până la câteva sute de euro pe an.

Valoarea reziduală mare a noului Astra este deja dovedită de cifrele de vânzări de autovehicule hatchback rulate din primele modele disponibile pe piaţă. Experţii auto se aşteaptă ca Astra Sports Tourer să se bucure de un succes la cote similare.

Luând în considerare toţi factorii, Astra Sports Tourer oferă cel mai bun cost total de proprietate din clasa sa, ceea ce-l face cu adevărat alegerea inteligentă pentru clienţi companii.

sursa opel romania

Categories: Astra J

Comments are closed.