• Design evidenţiat cu o zonă frontală nouă şi modernă
  • Noua linie de sisteme de propulsie cu un nivel înalt de eficienţă şi dinamism
  • Şasiu îmbunătăţit cu reglaj fin activ
  • Interior actualizat cu funcţii noi
  • Tracţiune integrală controlată electronic cu distribuţie variabilă a puterii
  • Segmentului SUV/Crossover i se acordă mai multă importanţă în cadrul portofoliului de produse Opel

Posted Image

Rüsselsheim. Prin intermediul designului exterior evidenţiat, noilor motoare, şasiului cu reglaj nou şi prin interiorul actualizat, modelul Opel Antara reuneşte în 2011 agilitatea sportivă off-road cu înaltă valoare funcţională şi farmecul urban.

Gama de motoare complet reprelucrate, compusă din două unităţi diesel şi o variantă pe benzină, respectă norma de emisii Euro 5 şi garantează obţinerea unor performanţe îmbunătăţite la rulare, cu un nivel de consum şi de emisii redus considerabil. Cele două transmisii disponibile, o variantă manuală cu şase trepte de viteză şi una automată, au fost şi ele supuse unei noi dezvoltări complete.

Motorul diesel 2.2 CDTI este disponibil în două variante cu puteri diferite. Unitatea de bază care dezvoltă 120 kW/163 CP atinge un cuplu maxim de 350 Nm şi este disponibilă în combinaţie cu tracţiunea pe puntea faţă sau cu sistemul de tracţiune integrală şi cu transmisia manuală sau automată. Cu un consum de carburant de 6,3 l/100 km (CO2: 167 g/km), cu un timp de accelerare de la zero la 100 km/h de 9,9 secunde şi o viteză maximă de 189 km/h (toate datele se referă la varianta cu tracţiune pe puntea faţă şi cutie de viteze manuală), acest sistem de propulsie oferă o îmbinare echilibrată între eficienţă şi dinamism.

Motorul diesel de 135 kW/184 CP, care reprezintă şi vârful de gamă, (cuplu maxim 400 Nm) este inclus în dotarea standard pentru variantele cu tracţiune integrală, fiind disponibil împreună cu ambele versiuni de transmisie şi impresionează prin performanţele excelente în timpul conducerii (accelerare de la zero la 100 km/h în 9,6 secunde; viteză maximă 200 km/h). În acelaşi timp, acest motor se mândreşte cu un nivel înalt de economie şi cu un caracter ecologic, având un consum de carburant de 6,6 l/100 km şi atingând un nivel de emisii de CO2 de 175 g/km).

Ca alternativă la motoarele diesel, unitatea 2.4 ECOTEC pe benzină care dezvoltă 123 kW/167 CP şi un cuplu maxim de 230 Nm este disponibilă cu tracţiune pe puntea faţă şi transmisie manuală sau cu tracţiune integrală şi cu o cutie de viteze manuală sau automată. Asigurând o accelerare de la zero la 100 km/h în 10,5 secunde, o viteză maximă de 190 km/h, un consum de carburant de 8,8 l/km şi nivelul de emisii de CO2 de 206 g/km (versiunea cu tracţiune pe puntea faţă cu transmisie manuală), practic acesta nu lasă nimic de dorit.

Sistemul inteligent de tracţiune integrală cu sistem de distribuţie variabilă a puterii

Sistemul de tracţiune integrală controlat electronic cu care este echipat modelul Opel Antara îmbină avantajele unei tracţiuni pe puntea faţă, de exemplu consumul redus de carburant, cu beneficiile unei tracţiuni integrale. În timp ce motorul îşi transmite puterea în general către roţile din faţă, condiţiile generale de conducere sunt monitorizate continuu de sistemele electronice de control.

Dacă tracţiunea necorespunzătoare ameninţă să provoace deraparea roţilor din faţă, sistemul redistribuie puterea fără nicio întrerupere sesizabilă către celelalte roţi. În funcţie de situaţia de conducere şi de condiţiile exterioare, proporţiile de distribuire a puterii variază între 100 procente către puntea faţă, până la 50 procente către fiecare dintre cele două punţi faţă şi spate, inclusiv toate variaţiile posibile între aceste două extreme.

Posted Image

Un nou reglaj fin al şasiului cu caracter dinamic

Pentru a se adapta la motoarele sale energice, modelul Opel Antara actualizat este echipat acum cu un şasiu cu reglaj complet nou, care combină plăcerea de a conduce şi agilitatea cu un nivel înalt de confort în timpul deplasării. Servodirecţia sensibilă la viteză a fost şi ea perfecţionată oferind acum o aderenţă mai bună.

Îmbunătăţirile aduse şasiului şi sistemelor de siguranţă activă includ dezvoltarea sistemului ABS şi includerea în dotarea standard a sistemului de asistare la pornirea în rampă (HSA) care previne deplasarea înapoi a autovehiculului atunci când porniţi în rampă. În funcţie de varianta modelului şi a echipării, jantele distinctive din aliaj de 17, 18 sau 19 inch contribuie la o mai bună manevrare şi la obţinerea unui aspect atrăgător pentru sportivul model crossover.

Posted Image

Design modernizat cu elemente specifice mărcii

Designul evidenţiat al noului Opel Antara include o grilă faţă actualizată cu ramă cromată, bara transversală cromată caracteristică mărcii şi o siglă îndrăzneaţă. Acest crossover şic se mai poate mândri cu proiectoare de ceaţă noi, cu lumini spate cu un design grafic nou şi cu un panou de protecţie distinctiv pentru zonele inferioare din faţă şi din spate.

Habitaclul modernizat oferă capitonaje şi tapiţerii noi şi de mai bună calitate, instrumente de bord cu o nouă grafică, o consolă centrală cu design modificat şi soluţii suplimentare de depozitare şi un elegant interior din piele Light Titanium, disponibil opţional. Funcţiile îmbunătăţite de siguranţă şi de confort includ frâna de parcare electrică, un indicator de al treptei de viteză pentru schimbarea manuală în cazul versiunilor automate, posibilitatea de dezactivare a airbagurilor frontale şi laterale pentru pasagerul din faţă pentru a permite montarea unui scaun special pentru copii, dispozitive de pretensionare a centurilor de siguranţă şi limitatoare de forţă pentru centurile locurilor din faţă, precum şi un kit de reparare pneuri.

Un competitor puternic în segmentul european de modele SUV din clasă medie

Datorită aspectului său atrăgător, a liniei de motoare avansate, datorită şasiului cu reglaj activ şi a habitaclului de înaltă clasă, modelul Opel Antara este un concurent puternic în segmentul său de piaţă. Acest crossover sportiv oferă de asemenea un raport excelent între calitate şi preţ: motorul pe benzină 2.4 ECOTEC care dezvoltă 123 kW/167 CP în versiunea Selection, cu tracţiune pe puntea faţă, este o variantă de bază foarte accesibilă a liniei de modele Antara.

Modernizarea din toate punctele de vedere a modelului Antara ilustrează strategia Opel de a pune mai mult accentul pe tradiţiile, potenţialul şi experienţa existente şi de a le revitaliza prin intermediul unor produse atrăgătoare. În acest caz tradiţia are la bază modelul Frontera care a fost construit între 1991 şi 2003, iar modelul Antara modernizat marchează un nou început. Segmentul modelelor SUV şi crossover va juca un rol mai important în portofoliul de produse al mărcii cu scopul de a consolida poziţia ocupată de Opel pe piaţa auto europeană. Următorul pas în această direcţie este modelul SUV compact planificat pentru 2012.

În cadrul strategiei pentru piaţa europeană se prevăd vânzări pentru Antara de peste 15.000 unităţi în 2011, anul său de debut. Ulterior s-au prevăzut vânzări anuale de 20.000 de autovehicule. Se estimează ca aproximativ 80 de procente din vânzări să fie asigurate de pieţele din Marea Britanie, Germania, Italia şi Rusia. Varianta de motor diesel de 163 CP se preconizează a fi cea mai bine vândută, însumând aproximativ 75 de procente din vânzări.

Categories: Opel

Comments are closed.